Wednesday 30 November 2011

:: Saya Ingin Berubah ::

*Saya xkata saya ni sempurna..saya xkata saya ni baik...saya xkata saya nie alim...tp sy selalu kata ''saya nie xlepas dari bt salah dn silap kerana saya nie bukanlah Malaikat mahupun Nabi ALLAH..saya hanya hamba ALLAH yg lemah lagi tidak berdaya''..saya selalu kata ''saya ni xpunya apa2 kerana semua yang saya miliki adalah pemberian ALLAH'..dan saya selalu kata ''saya xkisah orang nk cakap saya ni jahat mahupun nak hina dan caci saya sbb sy berubah hari ini bukan krna manusia tp kerana ALLAH dan saya xkisah saat anda menilai diri saya dan cakap macam2 sbb selagi sy sedar akan kesilapan diri saya...saya sentiasa ubah diri saya...itu sudah cukup..kerana saya takkan jatuh dek kata2 anda kerana saya berubah kerana ALLAH..ALLAH yg bagi saya Hidayah...jadi tidak ada sebab saya perlu untuk banggakan diri saya bila mana  solat 5 waktu kerana saya tak punya apa2 kalau ALLAH xbagi saya petunjuk...apa saya miliki hari ini adalah milik ALLAH..segala kekurangan dan kelemahan adalah dari diri saya...''

*Sahabat yang baik tidak akan tinggalkan sahabat yg jahat kerana dia pegang 1 perkara "walaupun dia xmampu nk ubah sahabat dia tp cukup dia dapat pamerkan sikap dn akhlaq yg baik agr sahabat kita nampak keindahan dalam islam apabila kita mendekati ALLAH"

No comments:

Post a Comment