Sunday 14 August 2011

PENGHAYATAN BULAN RAMADAN

 Bismillahirrahmanirrahim…

hari nie nak cerita berkaitan dengan penghayatan di bulan Ramadan...dalam mencari ketenangan dalam diri....InsyaAllah akan dibuka hati ini untuk lebih beribadat di bulan Ramadan walaupun kita kadang-kadang sibuk dengan urusan dunia(kerja dan sebagainya) itu tidak menghalang kita dari beribadat lebih dari bulan-bulan yang lain nya....itu lah satu cabaran dan dugaan yang harus kita lalui untuk menghadapi bulan Ramadan ini selama 30 hari lamanya....Ianya satu ujian yang besar untuk umat Islam didunia...

dalam menempuh bulan Ramadan ini, dan dalam mencari ketenangan dalam diri aku cuba berubah....berubah untuk menjadi lebih baik dari yang sebelumnya....aku sekarang sedang cuba untuk khatam Al-Quran sepanjang bulan Ramadan ini....sedangkan aku tak pernah terfikir atau buat seperti bulan-bulan Ramadan yang lepas....mungkin ini satu hidayah kepada aku...walaupun aku tertinggal beberapa juzuk tak bermaksud aku  x dapat untuk mengakhirinya....


selain itu perbanyak kan lah berdoa kepada Allah....bertaubat lah selagi boleh....buatlah solat sunat taubat selagi mampu....mungkin ini dapat hindar kita dari melakukan dan dihantui oleh dosa-dosa lampau...InsyaAllah...ingatlah tiada lain yang lebih berkuasa dari Allah SWT...

sekarang kalau dilihat banyak isu-isu murtad sering di perkatakan di media-media...kenapa agaknya???? tengok sini....<----- harus lah kita renung-renungkan nya dan selamat beramal....semoga amal ibadat kita diterima Allah hendaknya.....

sekian dari saya....
blogger Anak Kampung
Wallahu A’lam Bishshawaab. 

No comments:

Post a Comment