Sunday 4 September 2011

KEMAHUAN WANITA TERHADAP LELAKI


 Bismillahirrahmanirrahim…

Nie adalah pendapat aku terhadap wanita lepas aku wat survey kat hampir sume2 kawan2 aku….tapi kalo der yang agak2 x puas atie leh laa tgl kan komen yer….banyak factor yang kalo kita tengok kenapa seseorang pompuan tu leh jatuh hati kat seseorang lelaki tu….sebenarnya lelaki nie ada kelebihan sendiri atau dalam bahasa aku nie pakej laa….dan ada juga yang bkan pakej…sini aku nak senarai kan pakej2 dan bukan pakej2 tersebut dan sebab2 nya…

Nape seseorang wanita tu leh sker kat seorang lelaki?????



RANKING PAKEJ: 

1.       Rupa paras – kenape??? Kalo nak tgk mmg Nampak cam mengarut….tapi nie laa hakikat nya…baik lelaki atau ponpuan pon same….sebabnya kalo kita suka kat seseorang tu kita kene lah memilih dari segi rupa paras nya…sebab 2 yang akan kita tengok hari2 bila dah kawen nanti…tak kan lah kita nak tgk orang yang kita benci…tol x?? kita bukan kawen untuk sehari dua..tapi untuk jangka masa yang lama…sebab lain nya…hati pompuan nie lembut sgt2…so, bila kua ngan balak muka cam per tah jumpa lak kawan yang ngah date ngan balak muka cm pelakun korea x ker nnt kena bahan 1 kampung….that why kene carik lelaki yang comel2….

2.       Ayat manis – pompuan biase nyer sker crik lelaki yang pandai mengayat…coz lelaki yang pandai mengayat nie laa yang dapat buat wanita2 nie senyum selalu…kn2…ini memang terbukti…baik mane pompuan tu pasti cair kalo dapat lelaki yang pandai ayat nie….

3.       Gaya – pompuan akan sker tgk lelaki yang pandai bergaya….bak kata orang dress up maut laa….x kan laa nak kua ngan lelaki yang hanya sker ber t-shirt n berslua jean???x der class laa…bak kata orang “pleaseeeeeee”…….

4.       Harta – nie adalah salah satu sebab kenapa pompuan leh sker kat lelaki yang berduit….x kesah laa sape….nak tagging anak orang kene lah derduit…x kan pokai kot.,,,…

Cam yang aku ckap td…sume pompuan akan tertarik kat sume pakej2 diatas…x kira baek mane pon wanita tersebut…dan ini jadi masalah gak bagi golongan lelaki cam aku coz 1 pon x der dalam senarai pakej2 tersebut…memang tak layak kot untuk dimiliki….tapi kadang2 ader gak wanita cakap tu sume2 tak penting…yang penting adalah hati yang mulia….errr…(sebenarnya tu mengarut) wanita nie sangat2 memahami lelaki….dorang tak kan cakap pasal pekej2 tu…dier tau kebanyakan lelaki nie sensitive…kalo dier cakap pasal hati mulia nie juz mulut jer…hati dorang cakap len…coz nak jaga hati lelaki jer…jom tengok nie…



RANKING BUKAN PAKEJ:

1.       Saling mempercayai – sebenar nya wanita nie sker orang lelaki yang saling mempercayai…untuk elak kan rase cemburu coz cemburu nie leh datang kan sifat dengki n cam2 lagi lah….so lelaki haruslah percaya kat pasangan masing2….lagi2 wanita yang berkerjaya….

2.       Seseorang yang berpegang kepada agamanya – tak semua wanita suka yang nie…kerana biasa nya manusia nie tak terlepas dari melakukan dosa2….dan perempuan adalah mudah melakukan nya…kerana sukar untuk menjaga berbagai perkara…seperti etika berpakaian dan cam2 lagi…so lelaki2 cam nie yang selalu menegur2 wanita2 nie…n bagi mereka mmg susah nak terima kadang2 bila ditegur..masing2 da besar kan…

3.       Berpewatakan yang baik – sekarang nie jarang nak tengok lelaki yang berpewatakan baik cam nie…so…tak nak cerita banyak…

4.       Hati – hati yang mulia….adalah perkara yang last sekali dalam ranking…biasanya…hal ini kerana hati tu tak Nampak…biasa nya wanita akan menilai kita berdasarkan lauran…Ini adalan hakikat,…sebab bagi mereka luaran melambangkan siapa diri kita….walaupun baik cam ner pon kita….

Tapi kalo nak tengok ranking nie…ermmm…aku ada laa kot…pepandai laa korang menilai kn….aku nie seorang lelaki….so sejauh mane pon wanita tu faham lelaki tu…aku beratus2 kali lagi faham lelaki tersebut…lelaki biasa laen depan pompuan….sebagai contoh bila kawan aku nak mintak no adek aku…aku akan fikir berates kali…mungkin beribu…walaupun kawan baik aku sendiri sebab aku lagi kenal die dari adek aku walaupun adek aku sndr kata dia nie baek sgt2….tapi yang heran nya pakej2 mmg selalu jadi pilihan wanita….kadang2 aku pon kesian kat wanita2 nie dorang tak tau dorang nie dah kene no giliran….

Dan aku??? Aku masih lagi menunggu dan terus menunggu…..sebab aku sendiri faham sekirannya tak der pakej langsung biar lah tuhan yang tentukan…memang x der luck pon dalam benda2 cam nie….kadang2 aku sendiri jadi bahan ketawa dorang2 nie….mmg patut pon…sape soh x der pakej….nk wt cam ner…da ketentuan ilahi….

sekian dari saya....
blogger Anak Kampung
Wallahu A’lam Bishshawaab. 

No comments:

Post a Comment